piątek, 10 lipca 2009

Na grzyby!

Rany, jak mi się nie chce pisać o polityce!

Sezon grzybowy rozpoczął się na dobre. Aura sprzyja (ciepło i dużo opadów). Borowiczki i koźlarki rosną jak ta lala. Poniżej prezentuję wybór swoich łupów z ostatnich krótkich, zaledwie dwugodzinnych grzybobrań. Polecam ten sposób relaksu – las, świeże powietrze i nie trzeba myśleć o polityce. Na grzyby można ruszyć po pracy – ciemno robi się dopiero ok. 21:00.







Oczywiście, nie wolno zapominać o najbardziej lipcowym grzybku – kurki to jest to!



Pozwolę sobie przedstawić ciekawy przepis na kurki marynowane w czerwonym winie. Wyszperałem go w Internecie ( http://www.palcelizac.pl/przepis/699/kurki_marynowane_w_winie/) – ta metoda marynowania jest już cokolwiek zapomniana, pochodzi zaś z mojego rodzinnego Mazowsza.

czas: 60 minut

składniki:

1 kg kurek

5-6 goździków

kawałek kory cynamonu

8 ziarenek ziela angielskiego

3 listki laurowe

łyżeczka ziarenek gorczycy

łyżka soli

1,5 łyżki cukru

200 ml octu winnego z czerwonego wina

200 ml czerwonego wytrawnego wina

250 ml wody

Przyrządzanie: Kurki obrać oczyścić, dokładnie umyć. Wrzucić do osolonego wrzątku na 3 minuty. Odcedzić, przelać zimną wodą. Zblanszowane grzyby gotować następnie w osolonym wrzątku ok. 20 minut. (ja gotowałem krócej, 10-15 min – G.G.) Ponownie odcedzić, przelać zimną wodą, osuszyć i układać w wyparzonych wcześniej słoikach.

Przygotować zalewę: wodę z przyprawami, solą, cukrem gotować ok. 10 minut pod przykryciem. Wlać ocet i wino, zagotować, zdjąć z ognia, nieco przestudzić. Jeszcze gorącą zalewą zalać grzyby, dokładnie zakręcić. Wstawić do piekarnika nagrzanego do ok. 100 stopni i pasteryzować ok. 15 minut.

Przechowywać w ciemnym miejscu.

Zrobiłem już 10 słoików. Jak tylko skosztuję, dam znać jak smakowało.
Uwaga: nie miałem kory cynamonu, użyłem więc cynamonu mielonego. Dodatkowo dorzuciłem do marynaty marchewkę i cebulkę. Ciekawe, co z tego wyjdzie.

Produkt końcowy prezentuje się tak:


http://img33.imageshack.us/my.php?image=kurkimarynowanewwinie.jpg

Polecam też ciekawą stronkę o grzybach: http://www.nagrzyby.pl/

Darz grzyb!

Gadający Grzyb

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz